torsdag 31 januari 2013

HKH betyder inte...



... Hennes Kungliga Höghet (d.v.s. jag) utan att Husse Kommer Hem! Efter två år av norrländsk landsförvisning återvänder han nu till civilisationen. I hela mitt liv har han varit helgpappa (fast jag väntar fortfarande på att han ska ta med mig till McDonald's) men nu kan han spela FOTBOLL med mig varje dag. Länge. Det tycker han nog är det bästa med att komma hem tror jag. Eller rättare sagt, det vet jag. Fast jag låter Matte tro att Husse kommer hem lite för hennes skull också. Då blir hon glad.

Det blåser. Rejält. Det innebär extrajobb för mig. Måste ju fånga in alla löv och lägga tillbaka dem på rätt plats. Det är svårt att klura ut vilket löv som hör till vilken lövhög. De borde vara märkta på något sätt, kanske med olika dofter. Köttbullslöv, laxlöv, leverpastejlöv... Fast då hade jag kanske blivit tvungen att äta upp dem allihop om de luktar så gott. Det hade nog inte varit så bra för midjemåttet. Eller matsmältningen.

Det verkar vara ulltottar på G hos Uppfödar-Pernilla. Förhoppningsvis kommer Husses Kollega att få vara ledig för VAV precis som han önskade. Ska hålla alla tassar och klor nu i en dryg månad för att allt går bra denna gången. Medan jag håller tassar och klor ska jag fundera på hur jag är släkt med valparna. En form av mental gymnastik, för det är något invecklat:
Valparnas pappa och jag har samma mamma. Vi är halvsyskon alltså och därmed blir jag halvfaster till valpisarna. Det var den enkla biten. Sen blir det besvärligt.
Valparna och jag har samma farfar men inte samma pappa, våra pappor är halvsyskon. Då borde vi bli kvartskusiner. Jag blir alltså både halvfaster och kvartskusin till valparna. Eller??? Där loggade min hjärna ut. Får sova på saken. Tycker i alla fall att det är ett gott omen att beräknat ankomstdatum är på min födelsedag. Det måste ju bara bli bra!

Tass tass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar