lördag 5 januari 2013

Ljuset i Tunneln...



...börjar anas. Idag svävar jag omkring på ett litet fluffigt moln av lycka!  Fick gå ut och hälsa på mina älskade bollar. Whooooopieee!!!!!! Kollade först nogsamt att alla bollarna var kvar (har allt sett att Grannarna kastar lystna blickar på dem) och såg sen till att alla kom i rullning så att de fick lufta sig lite. De mår bra av det, precis som årgångsviner. Matte & Husse skrattade åt mig när jag skuttade runt lika graciöst som en berusad stork. Tre veckor på sofflocket har satt sina spår. Tungan hängde och slängde men svansplymen stod rakt upp av ren och skär glädje.

Upplivad av förmiddagens bollaktiviteter bestämde jag mig sen för att det var dags att fixa till min pinsamma garderob. Kommenderade ut Matte & Husse i bilen och beordrade transport till stadens stora djuraffär i avsikten att spendera Gammelmattes julklappspengar.  Är nu stolt innehavare av snygg regnkappa av ansett märke. Har provgått den, den sitter som en smäck. Nu slipper jag smyga runt i buskarna invirad i packtejp. Tror Matte har skämts lite över kassler-looken också, det är nog därför Husse har fått göra merparten av promenerandet under jullovet. Han har inte så bra koll på mode och sånt.

I förrgår hade jag besök. Husses Kollega kom hit för att träffa mig. Inte Husse. Inte Matte. Utan mig! Jag gjorde mig till ordentligt och visade mig från min mest entusiastiska och glada sida. Snygg är jag ju alltid så det behövde jag ju inte lägga ner någon extra energi på. Ville vara en god representant för den magnifika Landseer-rasen. Husses Kollega går nämligen i väntans tider. Han väntar på Landseer-valp från Uppfödar-Pernilla. Vi håller alla tassar hårt hårt för att kärleksparet får ihop det nu i helgen så att Husses Kollega kan vara ledig för Vård av Valp (VAV) om några månader!

Matte gjorde nytt grönt klet igår kväll. Fick inte smaka denna gången heller. Har därför bestämt att Matte inte får äta av mitt torrfoder. Rättvisa.

Tass tass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar