måndag 21 januari 2013

Det här med Tajming...


...är inte min starka sida. Detta har ju konstaterats tidigare, t.ex. när jag drog igång Projekt Beachbabe 2012 sådär i slutet av september och blev förvånad över att ingen fanns på plats på playan för att beundra min perfekta kropp. Och nu har jag lyckats igen. Det är en massa massa minusgrader ute så då bestämde jag mig för att Projekt Pälsfällning skulle initieras. Denna gången kör jag ultraturbovarianten och Matte vadar genom pälshögar. Dammsugar-Henrys fackliga organisation hotar med generalstrejk och hans kollega Philip lider av utmattningsdepression. Men än är jag inte klar, det finns några undanskymda hörn som inte är täckta av päls ännu. Matte kunde väl uppskatta mitt bidrag till husisoleringen istället för att gnälla över hundhår i maten tycker man.

Imorgon ska Matte beställa tid för att kontrollera om Mamma Ängla och Pappa Ludwig tänkte rätt när de konstruerade mig. Dags för ledröntgen alltså. Matte är lite nervös, själv ser jag det som en möjlighet till att hänga lite på mitt favorithak: Djursjukhuset. Jobbar lite löst på en urinvägsinfektion också för att ytterligare utöka besöksfrekvensen hos Tant Veterinär.

Husse och hans mobilkamera är inte riktigt på samma våglängd men Matte tycker att vi blundar för suddigheten på bilden nedan eftersom den speglar min personlighet så bra. Själv fattar jag ingenting...ser ju ut som jag har hundversionen av geisha-fötter???? Det kanske är så att Mattes duktiga Fotokompis borde komma på besök snart så att det blir lite kvalitet på bilderna? Och ta med sig lite av det där goda fröbrödet? För jag har nämligen upptäckt att det är väldans gott med solrosfrön. Och pumpafrön. Och allt annat som trillar ner från frukostbordet.




Tass tass

 



1 kommentar:

  1. Hej lilla hjärtat!
    Äntligen funkar min e-mail och jag kunde läsa om att du fixade kastrationen bra och att den där dumma grejen vid ögat inte var farlig!
    Jag tycker att du har haft ditt nu lilla stjärnan!
    Jag håller tummar och tår att allt skall vara bra med dig och du finns alltid i mitt hjärta min lilla vackra "svart bebis"!
    Din syster Impala är nu hem kommen till oss för gott och ni är otroligt lika! Det är som att se in i er mammas ögon varje gång jag ser på er!
    Säg till matte att jag läst hennes e-mail och jag skall svara henne!
    Stor puss från uppfödar matte Ninna med systrarna Flisan, Impala och lille Pelle!

    SvaraRadera