onsdag 16 januari 2013

Snö, Bollar...


... och snöbollar. Alla goda ting äro tre. Sen finns det onda ting. Som relationen mellan Husses mobilkamera och bloggen t.ex. Alltså, vad har jag gjort för att förtjäna en liggande bild? Men å andra sidan, vad spelar det för roll?! Vädergudarna lyssnade till min beställning och försåg mig inte bara med frostgrader, d.v.s. fotbollsplan, utan också med underbar snö, snö, snö!!!!!! Vitt härligt fluff som man kan äta. Och rulla sig i. Och spela fotboll i. Och frusta i. Och bara vara Maja i.

Jag har varit väldigt mycket Maja idag. Det blir så när det promeneras med Mattes Promenadkompis. Jag får bita henne i händerna. Det får jag minsann inte göra med Matte. Det är synd för det är väldigt trevligt. Å andra sidan så är Matte en mästare på att hitta bollar. Det bästa av två världar. Precis som det ska vara i Maja-land!

Dagens empiriska betraktelse: Att stoppa ner huvudet i det vita fluffet och göra en häftig inandning får otrevliga konsekvenser...

Tass tass





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar