tisdag 2 april 2013

Astrologiskt Sett en Fisk...




... men mentalt mer ett Lejon. Känner mig lite kluven. Tror det kan ha blivit fel i SKKs register. Där står att jag är en marsvalpis, en Fisk. Fiskar är veliga och fega. Stämmer ju typ nada på mig. Jag är nog egentligen född i juli. Ett Lejon. Stolt och viljestark. Vem vill vara Fisk när man kan vara Lejon? Det är ju som att hellre käka torrfoder än hästskit. Bara korkat.

Om man då läser Lejonets horoskop för 2013 så står det att jag bör se upp så att jag inte blir medlurad till någon kurs där jag tvingas inse att det är nästan lika bra att samarbeta som att leda. Årets första månader förflöt utan några indikationer på att det skulle gås kurs så jag invaggades i en falsk trygghet. Uppvaknandet blev bryskt i helgen. Tryckte i mig Postafen och skuttade in i bilen i förhoppning om en skogstur. Nähä, det var kursdags hos Farliga Tränaren igen. Han sa att jag fick leka med de andra hundarna. Var övertygad om att det var en fälla så jag höll mig till Matte. Utom när det blev dags för inkallning. Då höll jag mig borta från Matte. Har jag bestämt mig så blir det som jag vill. Matte är inte enig.

Eländet var inte slut där. Igår genomled jag både skönhetsbehandling OCH fullständig sanering. Matte ska snart bli opererad så det städas maniskt. Tydligen ingår jag i det som måste vara skinande rent så det blev rejäl omgång i duschrummet. Jag led tålmodigt och belönades med påskbord efteråt. Nu är jag fluffig som en marängbakelse och mjuk som sämskskinn. Matte insisterar på att jag inte utövar en av mina favoritsysselsättningar, svansviftning sittandes i lerpöl, ett tag framöver. Tänkte lyda, men mest beroende på bristen på lerpölar just nu.

Tass tass





1 kommentar:

  1. Hej! Asgarvar!!!
    Nä du har franskt blod i ådrorna och det är därför du är så stolt, envis och intelligent vovve!
    DU ÄR JU EN LANDGOLDARE!!!!
    Gör som matte vill nu Maja liten!
    Världen blir så mycket bättre och matte blir gladare, därmed också mer givmild!
    Ge matte en stor nos puss från uppfödar matte med syskon och syskon barn!!

    SvaraRadera