måndag 25 mars 2013

Mer Mat...



...åt folket! Eller åtminstone åt Majas hungriga mage! NU!! Ris-och-fisk dieten börjar kännas lite passé. Gårdagens upphaussade introduktion av kokta morötter kändes mer som en lam pseudohändelse. Har en rutten-fisk-andedräkt som får vintergäcken att lägga sig ner och dö när jag sniffar runt. Är mager som en skrika. Saknar mina cocktailtomater och melonskivor. Som tur är kan man alltid lita på Gammel-Matte. Bjuder man henne på middag förvandlas golvet under köksbordet snabbt till en veritabel buffé. Annars är det enda ljuset i diet-mörkret mina dagliga Losec som kommer med en rejäl klick leverpastej för att glida ner.

Hade en viktig uppgift i helgen, skulle hålla tassarna för Uppfödar-Pernilla så att det gick bra på hundutställningen. Utförde mitt uppdrag nitiskt, trots motståndsverksamhet signerat Matte i form av pedikyr och manikyr som gjorde tasshållningen något besvärlig, och det gav fina resultat. Förstår inte riktigt alla de där bokstavskombinationerna som hundutställningsmänniskor slänger sig med, men Uppfödar-Pernilla samlade ihop tillräckligt med bokstäver för en halv bok så hon är nog nöjd med mitt tasshållande.

Blev utvald för ett förtroendeuppdrag i förra veckan. Är numera Personlig Barn-och-Livvakt åt Bihanget, ett uppdrag jag tar på största allvar. Än så länge är han lätt att hålla på plats, en rejäl slick så åker han som ett curlingklot över halva golvet. Vi tävlar ju inte riktigt i samma viktklass...ännu.

Tass tass


1 kommentar:

  1. Hej hjärtat!
    Tusen tack för att du höll tassar för oss!
    Det hjälpte ju!!!
    Ja alla bosktavs kombinationer som du pratade om var att din halv syster Flisan blev Bäst i ras med CACIB, Din pappa Ludwig blev Bäst i motsatt kön med CACIB, Din halv bror Trolle blev 1 hane i öppen klass med ett utställnings certifikat och reserv CACIB( Internationellt champion certifikat), din kusin Melody blev 1 a öppen klass tjejer 2.a bästa tik med CERT och reserv CACIB, Impala fick excellent och blev 2:a bästa tik i öppen klass,och lilla Pelle vann sin valp klass som Bäst i ras valp med 1 hederspris!
    Och din uppfödarmatte blev bästa uppfödare av rasen Landseer!
    Älskar dig mitt hjärta och se till att gå upp i vikt!!
    Puss Ninna

    SvaraRadera