lördag 6 april 2013

Det Där Gick Inte...





...riktig som hade jag tänkt mig! Missnöjd! Hade ju laddat för råbus på kursen idag och vad hände? När vi kom in på planen genomgick en-hänta Matte en metamorfos och förvandlades till en totaldisciplinär hökögd tankeläsare. Visserligen fortfarande en-hänt men fullständigt skräckinjagande. Chockskadad gick jag som fastlimmad vid Mattes ben under hela lektionen trots koppelfrånvaro. Och jag glömde dessutom helt bort min obstinata aversion mot inkallningar. Så när Matte kallade på mig sprang jag glatt fram till henne. Flera gånger t.o.m. Utan att få godis. Vad sjutton hände?!?!?! Har lagt mig i analysposition nu i min nya Bia-bädd för att se om jag kan få någon rätsida på det här. För så här kan vi inte ha det. Att Matte bestämmer alltså, vilken löjlig tanke. Trams!

Ja, jag har alltså begåvats med ytterligare en sovplats. Matte & Husse har äntligen, efter år av soffsovande, fått ordning på sovrummet. Som närmast sörjande så har jag då också flyttat in i sovrummet. Ja, eller jag försökte rättare sagt. Men där gick tydligen gränsen för min bädd hamnade i hallen utanför sovrummet. Helt OK, det går att inta framstupa sidoläge även där och snarka på så att golvtiljorna vibrerar i takt. Snart har jag erövrat hela huset, lite försynt, steg för steg. Ingen märker det. Räknar med fullbordan till sommaren. Då ska jag spana på igelkottar genom de stora fönstren i uthuset.

Tass tass




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar