måndag 18 mars 2013

Hur Många Grässtrån...


...får det plats i min lilla mage? Svaret är: Väldigt många fler än man tror. I förrgår mådde jag lite tjuvtjockt på morgonkvisten så jag bestämde mig för att det var dags för lite gräsbetning. Men när jag väl hade börjat kunde jag inte sluta. Maniskt ödelade jag kvadratmeter efter kvadratmeter. Kanske var jag lite för ambitiös för 30 timmar senare ulkade jag fortfarande upp gräskorvar. Man kan konstatera att gräs som marinerats många långa timmar i min mage inte är någon luktmässig höjdare. Min oförmåga att hantera gräset på korrekt sätt gör också att ett framtida karriärbyte till kossa känns väldigt långt borta. Till slut föll Matte till föga och det blev en tur till Djursjukhuset. På jourtid. Det livade upp min dag men Husses plånbok var inte lika glad. Djursjukhuset levererade som vanligt. Det blev lite skojiga undersökningar, mycket gos, några sprutor och rekommendation om en ris-och-fisk diet. Plus något gott karamelligt gojs som Matte ska hämta på Apoteket. Ser ut att bli en vecka med fina gastronomiska upplevelser.

Har beställt snöoväder till ikväll. Verkar som beställningen kommer att levereras.

Tass tass


1 kommentar:

  1. Lilla Unge! ge katten i gräset!
    Tur att de kunde hjälpa dig hjärtat!
    Nu ses vi snart!
    Puss från uppfödar matte ninna

    SvaraRadera