söndag 10 mars 2013

Men Alltså...

.
... vad är det som pågår?!? Hade precis författat ett inlägg om att hela jag spritter av vårysterhet och så händer det här! Snökanoner kallar meteorologerna det. Skitväder (eller ett allvarligt anfall av mjäll) kallar jag det. Visserligen gillar jag snö men det här börjar bli löjligt. Jag vill ha vår! Nu! Hör du det Meteorologfarbrorn på TV? För det är väl du som bestämmer? Matte skyller på dig i alla fall. När hon pausar från svärandet över blåsten som går genom märg och ben.



Så har man då utökat sin släktskara med sådär en nio små ulltottar. Leveransen kom i fredags och jag viftar gratulerande på svansplymen till nyblivna mamman och alla valpisarna. Har lite träningsvärk i tassarna efter att ha hållit dem krampaktigt under några veckor men jag tror att Husses Kollega är tacksam för att jag har hjälpt till med tasshållningen så att han får sin ledighet för VAV. Tråk-Matte vägrar fortfarande att tänka i ulltottsbanor. Har en annan back-up plan som jag har börjat infiltrera hennes hjärna med. Husse tycker att vi är bindgalna. Jag tar det som en komplimang.

Tass tass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar