fredag 7 december 2012

Uppgradering 2.0...

...och 2.1. När jag nu inte fick ta med min igloo in (jag fattar fortfarande inte varför?) så försöker Matte trösta mig med en annan uppgradering. Maja-uppgradering 2.0 innebär att jag numera har tillstånd att sticka in nosen i Salongen (fint i kanten ska det va'). Tidigare har jag varit förvisad till de mer folkliga regionerna, d.v.s. hallar och kök, men nu tycker Matte att jag blivit mogen nog att hantera ansvaret för en liggplats i Salongen. Jag har fått lova dyrt och heligt att inte spraymåla Salongen med dräggel men det kommer säkert att komma ett tillfälle när hot om detta skulle kännas som det rätta sättet att tilltvinga sig utökade tuggbensransoner. Jag nedlåter mig i alla fall till att besöka Salongen ibland men min Bia-bädd i hallen är ändå bäst när man vill chilla en stund. Men det ryktas om införskaffande av en Salongs-Bia-bädd... Känns som om uppgradering till soffplacering inte är alltför långt borta nu.


Uppgradering 2.1 är mindre munter. Har blivit med bula under ögat. Detta föranledde ett besök på skojiga Djursjukhuset men det slog lite slint för nu ska de tydligen inte bara beröva mig min livmoder utan de ska också avbula mig. Blir nog mindre snygg med igenmurat öga ett par dagar där efter operationen. I och för sig är väl tratt inte det mest klädsamma heller så ett svullet öga mer eller mindre kanske är skit samma. Tänker ändå vägra visa mig offentligt förrän jag är fullt återställd till mitt vanliga vrålsnygga jag. Matte är orolig och operationen är tidigarelagd så nu får jag passa på och njuta av snön innan jag blir konvalescent. Det lär bli en dryg jul...både för mig och för Matte & Husse. Men en rejäl skiva flæskesteg fixar de flesta sorger och bekymmer!

Tass tass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar