onsdag 26 december 2012

Mattes Gamla Regnrock...



...och en halv rulle packtejp gör en inte till något modelejon precis. "Funktionellt" säger Matte, lite pinsamt säger jag. Jag ser ut som en amatörmässigt packad kassler. Två gånger om dagen tvingas jag visa mig ute i denna pajasutstyrsel. Förnedring. Gammelmatte sympatiserar med min prekära situation och stack till mig lite julklappspengar så att jag kan ekipera mig mer ståndsmässigt.

Imorgon ska vi till Djursjukhuset och ta stygnen efter avköning och avbulning. Och få reda på varför bulan blev en bula. Matte är lite nervös men har satsat sina pengar på histiocytom. Får väl se om hon är så duktig som hon tror... Såret efter avbulningen har kliat som sjutton och jag har lyckats mula till det rejält med tassen ett par gånger när dumstruten varit avtagen. Matte kommer nog att få lite skäll av Tant Veterinär imorgon.

Undrar när jag blir friskförklarad så att jag kan gå ut till mina sysslolösa FOTBOLLAR?

Tass tass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar