fredag 22 juni 2012

Jag är...


... i betydligt bättre skick än Botans midsommarstång som såg ganska deprimerad ut redan på midsommaraftons morgon. Annars är Botan ett favvotillhåll som besöks minst en gång om dagen. Mycket att snusa på för mig och mycket blommor för Matte. Och sen chillar vi vid dammen. Matte drömmer om sin framtida gammaldags-trädgård men jag tror att hon glömt att ta med mitt fotbollsspelande och mina glädjeutbrott i beräkningen. Gräsmatta hela vägen är mitt tips för att hålla frustrationen på rimlig nivå. Och några jordgubbsplantor som jag kan plundra. Och en bod för alla mina hundratals bollar.

Är lite missnöjd för jag har fått något dumt i ena örat. Försöker skaka ut det men lyckas mest täcka allt och alla med dräggel. Matte hotar med öronrens så jag håller mig undan tills faran är över. Jag tycker det är väldigt skönt när Matte pillar mig i öronen men nedhälld öronrens är ingen höjdare. Men just nu är vädergudarna på min sida. Öronrens används med fördel utomhus och där ösregnar det. Perfekt. Jag stannar inne och tuggar tuggben istället.

Trevlig midsommar!

Tass tass



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar