söndag 3 juni 2012

En Chillad Lördag...



...mestadels spenderad i Bia-bädden med benen i vädret och sporadiskt magkliande. Fast lite fotbollsspelande med Husse smög jag in på eftermiddagen. Fotbollsspelande lyder inte under time-out reglerna. När det gäller fotboll är det nämligen scout-parollen som gäller: ALLTID REDO. Nämner någon BOLL så är jag ute ur huset innan dörren hunnit öppnas och rundar husknuten på två tassar med stackars Husse hängande efter som en vante i kopplet. Det är ju bara så sjuuuuukt roligt med fotbollar. Längtar till byggkillarna är klara så att Matte kan rensa gräsmattan från spikar så att jag kan dribbla runt i hela trädgården igen. För det är jag väldigt duktig på, att dribbla. Dribblar bort mig själv ibland, och då är man väldigt bra, typ som Zlatan. Fast jag gillar byggkillarna, för de gillar mig. Jag gillar alla, för alla gillar mig. Förutom cykelkärringen. Men hon gillar ingen och ingen gillar henne.

Har testat melon för första gången i mitt liv. Melon hamnar nästan lika högt som äpple på dräggelometern. Helt OK alltså, utom för Matte som får torka golv och mina mungipor efteråt.

Tass tass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar