måndag 25 februari 2013

Man Kan Vara Trött...


...eller så kan man vara jättetrött. Eller vråltrött. Eller MEGAULTRASUPERTRÖTT. Vilket jag är idag. Det är mycket pustande och stånkande när jag släpar mig fram mellan matskål och säng. Helst släpar jag mig inte någonstans alls. Försökte få andrafrukost på sängen men Matte är inte så förhandlingsbar på morgonkvisten. Då muttrar hon mest. Jag låter henne hållas för hon gör god frukostfruktsallad.

Igår var en bra dag. Min trädgård uppförde sig nämligen som ett veritabelt Kinder-ägg. Tre i ett. Redan på morgonen hörde jag att Matte & Husse pratade om att det skulle lekas. Strateg som jag är så sprang jag ut i avsikten att positionera BOLLARNA optimalt inför matchen. Men ... alla BOLLARNA var borta!!! Chock och förvirring! Då dök överraskning nummer ett upp. Labbe-Linus. Matte hade arrangerat prova-på lek-dejt. Testkörningen av Labbe-Linus utföll till belåtenhet så det kan nog bli fler dejter. Ska bara övertyga Matte om att mitt lekbehov är viktigare än alla hennes älskade vårblommor som hotar med att titta fram i gräsmattan inom snar framtid. Att hon ens behöver fundera över prioriteringsordningen...!


Trodde att det roliga var slut när Labbe-Linus vandrade hemåt. Då släpade Matte fram en flyttkartong och tömde den över mig. Överraskning nummer två. Alla mina BOLLAR var tillbaka! Lycka! Game on!

Precis när matchen gick in i ett avgörande skede dök överraskning nummer tre upp: Mattes Promenadkompis spatserade förbi. Tror Matte skickade fram henne som distraktion när hon kände att matchen höll på att glida henne ur händerna. Matte är nämligen en mycket dålig förlorare. Mattes Promenadkompis kunde naturligtvis inte motstå min bedjande blick utan kom in och blev grundligt tuggad på. Vid det här laget började jag bli lite mör men låtsades som ingenting när det föreslogs en rask provianteringspromenad. Man vet ju aldrig om det slinker med något gott till mig också. Men sen var det dags för rå-chill. Tassarna i vädret och ljudligt snarkande. I sådär en 24 timmar.

Tass tass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar