tisdag 6 november 2012

Jag Ska Tydligen Bli en Politiskt Korrekt...




...könsneutral vovve! En hen-hund. Traskade med glad svansföring iväg med Matte & Husse till Djursjukhuset. Hade stora förväntningar men fallet ner i den mörka djupa avgrunden blev långt. För det första fick jag inte följa med in! Ego-Matte dumpade mig och Husse ute i snålblåsten och gick in och sniffade på alla de intressanta dofterna på alldeles egen hand. Hur taskig kan man vara på en skala från 10 till 10?!? Matte vet ju att jag tycker att Djursjukhuset är det roligaste stället som finns. Och värre skulle det bli. När Dum-Matte kom ut igen meddelade hon nöjt att min kvinnlighet ryker precis innan jul. Det finns nog några andra julklappar som jag hade uppskattat mer om man uttrycker sig finkänsligt. Fast jag brukar ju inte vara finkänslig, det är mer ullstrumpor och toffelklamp som gäller för mig. Alltså omformulerar jag mig: Skit också! Jag. vill. inte. bli. fet. och. slö. och. inkontinent. Point made?

Från hon-hund (eller hon-djävul?) till hen-hund. Undrar om det är en make-over ide som kan säljas till någon desperat kommersiell TV-kanal? Skulle behöva lite inkomster så att jag kan köpa en ny Matte. En med livslångt öppet köp och garanti mot sådana här dumma infall.

Imorgon ska jag ut och jaga rullskidåkare! Lite plåster på såren.

Tass tass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar