fredag 16 november 2012

Ett Nytt Epitet...


... har tillskrivits mig. Drama Queen. Det var vad Matte kallade mig igår kväll. Bara för att jag blev yttepytteminilite upprörd när jag insåg att långpromenaden med Mattes Promenadkompis var till ända. Så jag råkade väl lägga mig ner och stortjuta. Högt och ljudligt. Och länge. Mitt på gatan. I rusningstrafiken. Med massor av förbipasserande. Som oroligt undrade om jag blivit påkörd. 50 kg liggande Maja flyttar man inte på i en handvändning. Eller som det också kan uttryckas: Lagd Maja ligger. Så där låg jag. I all min misär. Jorden rämnade under mina tassar. Månen gick i moln. Avgrunden slukade mig med sina blodtörstiga käftar. Livet var slut. Öken...

Fast sen råkade visst Matte tappa en Scooby-snack precis bredvid min nos. Då bestämde jag mig för att livet nog är värt att leva en stund till. Förhandlade mig raskt till ytterligare ett par Scooby-snacks innan vi skuttade iväg hemåt. Har rätt bra pli på Matte numera.

Tass tass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar