söndag 14 oktober 2012

18 Sekunder eller 14 Gånger...


... här ryker rekorden till höger och vänster. 

18 sekunder är den tid det numera tar för mig att dammsuga i mig en skål torrfoder, inklusive avslutande noggrann skålslickning. Matte minns den s.k. ljuva valptiden när det krävdes omständliga förhandlingar för att jag överhuvudtaget skulle nedlåta mig till att nosa på matkulorna. Men sen tänkte Matte till och kom på lösningen på alla världsproblemen: Leverpastej! Jag gör absolut-vad-som-helst för en klick leverpastej, t.o.m. kommer på inkallning om det kniper. Numera när jag blivit äldre och visare så glufsar jag glatt i mig nästan allt som erbjuds i matväg, både hemmavid och ute på stan. Undantagen är upphittad pizzasallad och ratade kebabtallrikspfefferonisar. Man blir alldeles konstig i nosen när man sniffar på pfefferonisar.

14 gånger är rekordet för antalet kisspauser under en promenad. Matte är lite orolig för urinvägsinfektion men när hon ser hur noggrann jag är med utplaceringen av fläckarna så lugnar hon sig med att det nog bara är mitt sätt att meddela hela hanhundsuniversum att jag är REDO!!! NU!!! MEDDETSAMMA!!! OMEDELBUMS!!! Känner mig lite motarbetad av vädrets makter, ihärdigt regnande gör att mina fina visitkort inte riktigt kommer till sin rätt. Dessutom har Matte & Husse inte insett hur viktigt det är att jag är tillgänglig 25 timmar om dygnet, de hävdar att de har annat att göra än att hänga i parken hela tiden. Lite kan de väl offra sig tycker man, sen är det 5 månader till nästa gång...

Tass tass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar