fredag 3 augusti 2012

Såhär i OS-tider...



... firar mitt sportintresse nya triumfer. FOTBOLL står som vanligt högst på listan men Husses tiokronors-frisbee från den lokala bensinkrängaren har lite otippat visat sig vara ett riktigt fynd. Det skramlar läskigt i tänderna när jag fångar den men det är nog Mattes fel för hon har lite svårt med kasttekniken, eller som hon själv säger: "frisbeen är lite obalanserad". Jaja, whatever makes her happy... Dock kan det konstateras att trots sitt budgetpris så är frisbeen mycket motståndskraftig mot min tugglada käft. Annat är det med bollarna, det tar bara ett välplacerat bett sen går luften bokstavligen ur dem. Men jag har en diger samling och är suverän på att hitta bortglömda bollar i buskagen så återväxten är god.

Till skillnad från de flesta svenska OS-deltagarna så är jag i toppform. Bildbevis finnes eftersom Mattes duktiga Fotokompis var och hälsade på häromdagen. Titta och njut... 






 
Om något patetiskt svenskt  s.k. "bollspelande" OS-lag känner behov av förnyelse så kan eventuella värvningsanbud skickas till min agent (Matte). Men jag är dyr, mycket dyr! Och jag har många olater. Är rent av lite divig. Och bortskämd... jag kräver mycket magkli och massor av vattenmelon. Kall vattenmelon. Utan kärnor för de är så jobbiga att spotta ut och jag har viktigare saker för mig. Som att spela FOTBOLL till exempel.

Tass tass



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar