måndag 20 augusti 2012

Känner Mig Plötsligt...


...gammal. Fast på ett trevligt sätt. Jag ska nämligen bli moster! Min look-a-like halvsyrra är på smällen och vi håller alla tassar för att det blir fina små ulltottar som tittar ut i början av september. Matte blir lite tårögt nostalgisk när hon tänker tillbaka på min valptid. Av någon outgrundlig anledning blir hon tårögd av helt andra orsaker när hon tänker på min unghundstid... Som väl dessutom inte riktigt är över ännu...

Känner mig också lite varm i pälsen. 30 grader och strålande solsken är lite väl häftigt. Jag kontrar med att hetsäta iskall vattenmelon och fälla päls till den milda grad att Matte befarar att hon egentligen har köpt världens största kinesiska nakenhund. Med världens längsta tunga. Jag kämpar tappert på med mitt FOTBOLLsspelande i värmen men tar emellanåt, till Mattes och Husses stora förvåning, en frivillig, ca 50 flämtningar lång, halvtidsvila. Annars är det mest chillande på det svala stengolvet som känns relevant. Allra bäst är dock kvällsmyset med Matte och Husse på yttertrappan där jag kärleksfullt kan täcka dem med dräggel och snylta isbitar ur deras drinkar. Alkoholfria isbitar givetvis, jag har ju inte fyllt myndig ännu. Har inte riktigt förlikat mig med isbitskonceptet ännu, de halkar liksom ur käften när jag försöker tugga på dem och far iväg som en projektil nerför trappan. Dumt. Det tycker Matte också när hon sitter rakt i skottlinjen.

Tass tass





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar