lördag 15 september 2012

Mentaltest...



...vem behöver sånt när det finns studenter och nollningar? 
 
Matte har lekt med tanken att mentaltesta mig eftersom hon är övertygad om att jag har alla bokstavskombinationer som en hund kan ha (plus några till som jag uppfunnit alldeles själv). Själv har jag bara lite vag uppfattning om alfabetet så jag låter Matte svamla på och grymtar lite instämmande då och då, givetvis i utbyte mot Scooby-snack. Som förberedelse inför ett mentaltest körde vi häromdagen lite improviserade mentala övningar. Tillgången på utmaningar var oändlig: studenterna hade nollningsvecka. Följande incidenter klarades av utan att jag höjde på mina imaginära ögonbryn:

  • Full student i Star Wars kostym trillar ut ur buskarna rakt under nosen på mig.
  • Full student i Star Wars kostym kravlar tillbaka in i buskarna (här var jag ganska sugen på att följa efter och leka lite).
  • Full student i Star Wars kostym spyr i buskarna (här skäms jag för att delge vad jag övervägde för ett kort ögonblick).
  • Full top-less studentska vill klappa söta mig men missbedömer avståndet och klappar Matte istället. Jag funderar fortfarande över äktheten på hennes feminina attribut...

Sen kom The Acid Test (Matte gillar sådana här kemiuttryck) med följande parametrar: 
  • Universitetsplatsen.
  • 100-tals aspackade skrålande studenter i Lederhosen & fjäderhattar alternativt amerikansk footballmundering.
  • Tysk ompa-ompa musik på extrem volym.
  • Grillkorv (med sauerkraut dessutom).
  • Ringdans.
  • Flaxande banderoller.
  • Skrälliga megafoner med vidhängande skränande ohyra (förlåt, studenter menar jag naturligtvis).
  • FOTBOLLAR en masse.
  • Tappade baguetter.
  •  Hejaramsor.
Lite småstökigt alltså. Det tyckte Farbror Polisen också. Jag hanterade det genom att brutalchilla. Jag damp rakt ner på marken, la huvudet tillrätta på Mattes fot och och tittade med milt överseende på de förnedrade och vilsna blivande studenterna. Matte viskade att jag var jätteduktig.Och det är jag. Alltid.

Tass tass




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar